Naujienos

Paroda „Chaoso pakraštys“ Venecijoje

56-osios Venecijos bienalės proga Vita Zaman ir Nicola Vassell džiaugiasi galėdami pristatyti parodą „Chaoso pakraštys“ (Išvaryti iš Rojaus) (angl. Edge of Chaos), kurioje pateikiami menininkų LaToya Ruby Frazier, Gianluca Malgeri, Audra Vau ir Egle Rake kūriniai.

Lewben Art Foundation - Edge of chaos
Audra Vau. Sulaikęs kvėpavimą 4 (Nevaldomas). 2013

56-osios Venecijos bienalės proga Vita Zaman (Vilnius/ Los Andželas) ir Nicola Vassell (Niujorkas) džiaugiasi galėdami pristatyti parodą „Chaoso pakraštys“ (Išvaryti iš Rojaus) (angl. Edge of Chaos), kurioje pateikiami menininkų LaToya Ruby Frazier (JAV), Gianluca Malgeri (IT), Audra Vau (LT) ir Egle Rake (LT) kūriniai.

Parodos tema yra ekologijos, feminizmo ir ekologinio tvarumo santykis. Ji teigia, kad stiprus ryšys egzistuoja tarp priespaudą ir pavaldumą jaučiančių moterų, socialinės ir ekonominės neteisybės ir gamtos degradacijos. O chaosas karaliauja - nuo klimato kaitos iki finansų rinkų.

Menininkai reaguoja ir kelia klausimus apie šią, dabartinę, pasaulinę, etikę, ekonominę ir aplinkosauginę krizę, ieško alternatyvios pasaulėžiūros, kuri vertina žemę kaip šventą, pripažįsta žmonijos priklausomybę nuo gamtos pasaulio ir teigia, kad visa gyvastis yra vienodai svarbi. Parodos tema yra įkvėpta iš pažiūros nesusijusių filosofijų – ekofeminizmo ir chaoso teorijos.

Matematinis terminas „chaoso kraštas“ apibūdina pereinamąjį reiškinį, kurį atrado Christopher Langton, Amerikos kompiuterių mokslininkas, vienas iš dirbtinio gyvenimo srities pradininkų. Moksle ši frazė paaiškina metaforą, kad kai kurios fizinės, biologinės ir ekonominės ir socialinės sistemos veikia arba tvarkoje, arba visiškame chaose, kur sudėtingumas yra maksimalus.

Netrukus priežastys dings ir vienintelis svarbus dalykas išliks tik pats jausmas. Tokia yra visatos prigimtis; mes jai priešinamės, kovojame, kad ją paneigti, bet visa tai yra melas. Tarp mūsų išIr tai yra visatos pobūdį; mes kovoti prieš tai, mes kovojame neigti, bet tai, žinoma, yra melas. Po mūsų paruošta regimybe, tiesa yra ta, kad mes visiškai nieko nekontroliuojame.“ (cituojant Merovingian veikėją iš filmo The Matrix Reloaded, parašyto ir režisuoto brolių Wachowski 2003 metais).

Ecofeminism pažymi, kad moterys turi ypatingą ryšį su gamta, kuris anksčiau buvo ignoruojamas. Alternatyvūs žinojimo būdai, kurie yra orientuoti į socialinius ir dvasingumo poreikius, nėra pripažįstami kapitalistinėje redukcionizmo paradigmoje. Konceptualių dvilipumų ir ideologinių hierarchijų konstrukcija leidžia sistemingai pagrįsti dominuojančius subjektus, klasifikuojant juos į aukštesnio rango kategorijas per objektus ir žemesnio rango (pavyzdžiui, vyras aukščiau moters, kultūra aukščiau gamtos, balta aukščiau nei juoda). Dominuojančios korporatyvinio kapitalizmo ir patriarchalinės sistemos atskleidžia trigubą dominavimą: prieš moteris, gamtą ir Tarptautinius Pietus (žmones gyvenančius trečiojo pasaulio šalyse).

Kuratorės: Vita Zaman ir Nicola Vassell

2015 m. gegužės 6 – birželio 29 d.
Casa Donati, Dorsoduro 1051, 30123 Venecija, Italija
Pirmadieniais – sekmadieniais nuo 11 val. iki 18 val.

Rėmėjai: Lewben Art Foundation, Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos Respublikos ambasada Romoje, Italų kultūros institutas Vilniuje

Alfonso Dargio darbų paroda Vytauto Kasiulio dailės muziejuje Akimirkos iš knygos „Jonas Rimša. Sugrįžimas į Tėvynę“ pristatymo
01 lt2 02 lt 03 lt 04 lt 05 lt 06 lt 07 08 09